جلیلی، مدیرعامل شرکت صنایع مس سهند آذران: طی یک تا دو ماه آینده وارد فاز تولید خواهیم شد


شرکت صنایع مس سهند آذران به عنوان یکی از شرکت های تابعه هلدینگ سرمایه گذاری فولاد گستر کوثر (وابسته با هلدینگ سرمایه گذاری دریک) با هدف سرمایه گذاری در معدن مس قاضی کندی تشکیل شده است. این معدن در ۹ کیلومتری شمال شرق شهرستان هشترود و ۱۲۳ کیلومتری جنوب شرق تبریز در استان آذربایجان شرقی واقع شده و ارتفاع متوسط معدن حدود ۱۹۰۰ متر از سطح دریا می باشد. عملیات اکتشافی در این محدوده از سال ۱۳۹۲ شروع شده و وجود ذخایر مس از نوع رگه ای در آن محرز گردیده است. کانی سازی اصلی کانسار شامل کانی مس بوده و غیر از فلز با ارزش مس، طلا و نقره نیز به صورت فلز همراه در آن وجود دارد. ذخیره این معدن بیش از دو میلیون تن کانسنگ مس سولفیدی با عیار متوسط ۰.۶ درصد برآورد شده است.
جلیلی، مدیرعامل شرکت صنایع مس سهند آذران عنوان کرد: این شرکت با هدف تبدیل کانسنگ مس سولفیدی به کنسانتره مس کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر فاز اول طرح احداث واحد تولید کنسانتره مس با عیار ۲۵ الی ۳۲ درصد را در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در مجاورت معدن انجام داده است.
این عضو انجمن مس ایران توضیح داد: کارخانه در شرف بهره برداری است و‌ ورودی خط تولید در فاز اول ۵۰۰ تن در روز کانسنگ مس سولفیدی است و ۳ فاز مشابه هم در ادامه خواهیم داشت.
وی افزود: با اتمام مراحل اداری طی یک تا دو ماه آینده وارد فاز تولید خواهیم شد.

پست های مرتبط

پیام بگذارید