در صورت افزایش تقاضا، دوباره قیمت مس صعودی می گردد

بزرگترین تولیدکننده مس جهان می گوید: عقب نشینی (pullback) اخیر مس یک افزایش سریع در روند مداوم رشد بلند مدت قیمت خواهد داشت.

این فلز قبل از آنکه در چند روز گذشته پیرو موفقیت چین‌ در مهار کرونا بهبود یابد، در هفته های اخیر همراستا با سایر کامودیتی ها در واکنش به نشانه های کندی رشد اقتصادی چین آسیب دید.

آقای Juan Benavides رئیس هیئت مدیره کودلکو به تازگی گفت: افزون بر نوسانات کوتاه مدت، تقویت قیمت مس از سوی هزینه های زیربنایی و انتقال به انرژی های پاک حمایت می شود.

وی به خبرنگاران در شمال شیلی جایی که این شرکت دولتی سرمایه گذاری ۱.۴ میلیارد دلاری خود را در معدن سالوادور Salvador آغاز کرده گفت: اصول فاندامنتال بی کم و کاست تایید می کند که تقاضای رو به رشد مس را در پی خواهیم داشت.

کودلکو پس از دهه ها سرمایه گذاری ناچیز، با بازسازی چند میلیارد دلاری ذخایر قدیمی خود در سودای توسعه است.

با وجود اعتصابات در معدن Andina و دیگر مذاکرات در زمینه دستمزد که در جریان است، این شرکت انتظار دارد امسال کمی بیشتر از سال قبل تولید نماید.

بنا به اعلام مسئولان این شرکت، اختلالات اخیر ناشی از بیماری کرونا در بنادر چین بر محموله های کودلکو تاثیری نداشته است.

این شرکت مستقر در سانتیاگو اعلام کرد: اکثر قراردادهای کاتد شرکت، سالانه هستند که با حداکثر توان ممکن در حال اجرا می باشند.

مدیر کودلکو گفت: قیمت مس که با وجود نوسانات اخیر در سطح بالای سودآوری باقی مانده است عاملی در روند مذاکرات جمعی شرکت نیستند. رهبران اتحادیه های کارگری با این ایده مخالف هستند و می گویند که کارگران نیز باید در این سود بادآورده سهیم شوند.

وی افزود: کودلکو با در نظر گرفتن بهره وری هر بخش و وظایف شرکت برای خلق پول و درآمد برای دولت، مذاکرات پیرامون دستمزد را با شیوه ای مسئولانه پیش می برد.

اعتصاب دو اتحادیه کارگری در Andina دومین هفته خود را به اتمام رسانده به طوری که اتحادیه کارگری سالوادور برنامه ریزی کرده تا در روزهای آینده به پیشنهاد نهایی این شرکت رای دهد و چهار اتحادیه نیز مذاکرات منظمی را در معدن اصلی خود El Teniente آغاز کرده اند.

پست های مرتبط

پیام بگذارید