هزینه TC کنسانتره مس با کاهش ریسک عرضه در ۶۰ دلار در هر تن تثبیت می شود

منابع بازار ۴ اکتبر اعلام کردند که هزینه های فرآوری TC برای کنسانتره مس به واسطه محدودیت عرضه های لحظه ای و علیرغم اینکه معادن جدید در نیمه دوم سال شروع به کار کرده اند و از اعتصابات بزرگ جلوگیری شده است، حمایتی باقی مانده است.

هزینه تصفیه و فرآوری کنسانتره مس لحظه ای چین (TC/RC) در اول اکتبر به ترتیب ۶۱.۵ دلار در هر تن و ۶.۱۵ سنت در هر پوند برآورد شده است که تاحدود زیادی نسبت به روز قبل از آن ثابت بود. معاملات لحظه ای نیز در محدوده ۶۰ دلار در هر تن در دو ماه گذشته باقی مانده است.

تولیدات جدید Timok صربستان، Kamoa کنگو، Zijin Yulong چین و گراسبرگ Grassberg اندونزی عرضه مازادی را در بازار در نیمه دوم سال فراهم کرده اند درحالی که کارگران معدن Escondida شیلی با تصویب قرارداد جدید با BHP در ۱۲ آگوست و دو اتحادیه کارگری در معدن مس Andina شیلی که قرارداد جدیدی را با Codelco در ۲ سپتامبر منعقد کردند، از اعتصابات کارگری جلوگیری شد.

پرمیوم چین برای کاتد مس داخلی در طول ۱۲ می تا ۳۰ سپتامبر به دلیل افزایش تقاضای داخلی و محدودیت عرضه قراضه مس حدود ۳۰۰ یوان در هر تن معادن ۴۶ دلار افزایش یافت.

برخی کارخانجات چینی بدون تقاضای فوری نیز به منظور افزایش تولید کاتد مس تمایل به خرید مواد اولیه با محتوای بالای مس دارند. اما عرضه های جدید که در نیمه دوم سال وارد بازار شده تا حد زیادی حاوی ناخالصی در کنسانتره محتوا از معادن Grassberg و Timok است درنتیجه اکثر کارخانه های ذوب چین تمایلی به واردات آن ندارند.

پست های مرتبط

پیام بگذارید