دکتر شکوری، رئیس انجمن مس ایران مطرح کرد: سرمایه‌گذاری عظیم در اکتشافات برای تولید ۴ برابری مس در کشور/صادرات مس باید به ۱۰ میلیارد دلار برسد

شکوری

رئیس انجمن مس ایران گفت: در حال حاضر که صادرات مس کمتر از ۲ میلیارد دلار است باید این صادرات را به ۱۰ میلیارد دلار برسانیم، زیرا پتانسیل این میزان صادرات در کشور وجود دارد.

بهرام شکوری، در خصوص ظرفیت تولید مس در کشور، گفت: مهم‌ترین عناصر و مواد معدنی که در دنیا وجود دارد در ایران نیز موجود است به طوری که در حال حاضر ۱۲ و نیم درصد از معادن ایران بر روی کمربند آلپ هیمالیا قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین عناصر و مواد معدنی ایران مس است.

وی افزود: مس یکی از مواد معدنی بوده که بیشترین کاربرد را در تکنولوژی‌های نوین دارد بنابراین تولید مس باید ۴ برابر شود و این تولید نیاز به سرمایه‌گذاری عظیم در اکتشافات دارد.

رئیس انجمن مس ایران بیان کرد: در حال حاضر که صادرات مس کمتر از ۲ میلیارد دلار است باید این صادرات را به ۱۰ میلیارد دلار برسانیم، زیرا پتانسیل این میزان صادرات در کشور وجود دارد.

شکوری اظهار کرد: فولاد نیز سهم خوبی را در توسعه صادرات کشور دارد همچنین باید به سنگ‌های تزئینی اهمیت بیشتری داده شود، زیرا ذخایر عظیمی از سنگ‌های تزئینی را در داخل کشور داریم که اگر حمایت جدی از این ذخایر شود می‌توانیم در حوزه سنگ‌های تزئینی ۲۰ درصد از سهم بازار را داشته باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر دولت حمایت جدی از بخش معدن و مواد معدنی ارزشمند داشته باشد بخش معدن می‌تواند جایگزین نفت شود و چندین برابر درآمد‌های نفتی را برای کشور ایجاد کند.

رئیس انجمن مس ایران عنوان کرد: باید به تولید اهمیت بیشتری داده شود و حمایت‌های مالیاتی از تولید بیشتر صورت بگیرد همچنین بانک‌ها نظام بانکی را متحول کند تا تسهیلات لازم را در اختیار فعالین معدنی قرار دهند.

شکوری در ادامه بیان کرد: با تمام این حمایت‌ها بخش معدن آینده روشنی را برای تولید، اشتغال و ارزآوری کشور می‌تواند ایفا کند.

پست های مرتبط

پیام بگذارید