با تشدید بحران Evergrande قیمت مس در پایین ترین سطح یک ماه گذشته در فروش جهانی قرار گرفت

قیمت معاملات مس در روز دوشنبه به پایین ترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید زیرا تجار خطر سرایت بحران بدهی در توسعه دهنده Evergrande را رصد و پایش می کنند که این امر ترس های جدیدی را در مورد مسیر رشد چین ایجاد کرده است.

مس برای تحویل در دسامبر با کاهش ۳ درصدی نسبت به قیمت تسویه روز جمعه، در روز دوشنبه در بازار Comex نیویورک به ۴۱۱۶ دلار در هر پوند معادل ۹۱۶۶ دلار در هر تن رسید. شاخص مس نیز در بورس فلزات لندن ۹,۰۵۲.۵۰ دلار در هر تن را لمس کرد که پایین ترین سطح از ۲۰ آگوست است.

غول املاک این هفته شروع به بازپرداخت بدهی خود به سرمایه گذاران در تجارت املاک کرده در حالیکه برای پرداخت سود بدهی های خود مشکل جدی دارد.

مشکلات عمیق بدهی این شرکت نگرانی هایی را در مورد تاثیر احتمالی سقوط آن بر اقتصاد چین ایجاد کرده است.

گفته می شود که بانک های بزرگ اعلام کرده اند که سود وام های پرداختی با سر رسید روز دوشنبه را دریافت نمی کنند در حالی که پرداخت سود ۸۴ میلیون دلاری برای اوراق قرضه این شرکت نیز باید در روز پنجشنبه انجام شود. فعالان بازار این موضوع را نگران کننده می دانند.

قیمت مس نیز با افزایش ارزش دلار قبل از نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو جایی که انتظار می رود سیاست گذاران زمینه را برای کاهش محرک ها فراهم کنند، کاهش یافت.

گذشته از Evergrande و چشم انداز کاهش محرک های فدرال رزرو، بازارهای مالی نیز با خطرات ناشی از عدم قطعیت نسبت به چشم انداز برنامه ۴ تریلیون دلاری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و همچنین نیاز به افزایش یا تعلیق بدهی های آمریکا مواجه هستند.

پست های مرتبط

پیام بگذارید