راه‌اندازی کارخانه آهک هیدراته با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه‌اندازی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی در هفته‌های آینده خبر داد.

حبیب امین‌زاده در بازدید از روند عملیات اجرایی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر، گفت: این کارخانه به عنوان یکی از مگاپروژه‌های ملی، به همراه مجتمع نفلین سینیت کلیبر و ۲ مگاپروژه ملی دیگر به زودی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تولید محصول نهایی در کارخانه آهک هیدراته اولویت اصلی خواهد بود ، اظهار داشت : کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر جزو ۶۱ مگاپروژه ملی است که با تولید آهک در تأمین نیازهای مجتمع مس سونگون نقش اساسی ایفا خواهد نمود.

امین‌زاده اضافه کرد: همزمان با بهره‌برداری فاز نخست آهک‌هیدراته؛ کلنگ زنی آغاز عملیت اجرایی فاز دوم این پروژه نیز انجام خواهد شد.

گفتنی است کارخانه آهک‌هیدراته شهرستان اهر به بهره برداری شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی راه اندازی خواهد شد و فاز نخست این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۶۵ هزار تُن در هفته‌های آینده به صورت مکانیکی راه‌اندازی خواهد شد.

پست های مرتبط

پیام بگذارید