تولیدکنندگان مس، هزینه بازگشت همه گیری کروناویروس را پرداخت می کنند

شرکت مس Southern Copper پرو، انتظارات تولید سه ماهه را از دست دادچراکه پنجمین تولیدکننده بزرگ جهان با اثرات طولانی مدت همه گیری کرونا مقابله می کند. در حالی که سود تولیدکنندگان به لطف قیمت های بالا ناشی از بهبود شرایط اقتصادی بعد از کرونا در حال رشد است، هزینه های اقدامات مبارزه با کرونا، هزینه اضافی به آنها تحمیل می کند.

شرکت Southern بعد از اینکه عملیات خاکبرداری و تعمیر و نگهداری در سه ماهه گذشته و در پی کاهش نیروی انسانی به تعویق افتاد، مجبور شد ماده معدنی با کیفیت پایین را به منظور حفظ تولید خود فرآوری کند. پس از یک شوک اولیه در عرضه هنگامی که اوایل سال گذشته جهان دچار قرنطینه شد، عرضه کنندگان مس با تمرکز بر روی ملزومات اساسی به تولید سریع این فلز بازگشتند.

کارگران غیرضروری در منزل ماندند چراکه فعالیت معدنکاری و نگهداری به تاخیر افتاد اما این یک راه حل کوتاه مدت بود که ریسک هایی را برای تولیدات آتی به همراه داشت. براساس ارزیابی های بلومبرگ، فعالیت های شرکت Southern Copper در پرو و مکزیک منجر به تولید ۲۳۷ هزار و ۱۱۰ تن مس در سه ماهه دوم سال شد که افت ۶.۳ درصدی را نسبت به سه ماهه قبل داشت و از میانگین برآورد شده ۲۴۱ هزار و ۶۳۰ تنی در میان تحلیلگران پایین تر بود.

معدن عظیم اسکوندیدا Escondida در شیلی نیز با فرآیند توسعه معدن درگیر است. با این حال شرکت Southern در حال برنامه ریزی برای بازیابی تا ۹۶۰ هزار تن در سال جاری است و افزایش ۲۵۹ درصدی درآمد خالص سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل به این شرکت کمک خواهد کرد تا فشار ناشی از کاهش فعالیت های معدنی کمتر شود.

این شرکت امیدوار است منافع اقتصادی پروژه Tia Maria به آن کمک کند تا مجوزهای مربوطه را از دولت تازه Pedro Castillo در پرو بدست آورد.

پست های مرتبط

پیام بگذارید