سومین جلسه کمیته فرآوری و فن‌آوری

جلسه سوم کمیته فرآوری و فن‌آوری با حضور آقایان حیدری و اوجاقی و خانم نیک‌وظیفه روز پنجشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ در محل دفتر انجمن مس ایران برگزار شد. 
در این جلسه مقرر شد در خصوص مشکل سهمیه اسید از شرکت ملی مس گزارشی داده شد که با توجه به صحبت‌های پیشین انجام‌شده انجمن مس ایران با شرکت ملی مس، بنا شد با ارائه درخواست صدور سهمیه اسیدسولفوریک به انجمن مس و صحت سازمان صمت استان محل فعالیت واحد فرآوری، این امکان برای خرید اسید از شرکت ملی مس فراهم شود که اجرایی شده است.
در این جلسه به برخی چالش‌های این حوزه پرداخته شد. از جمله موارد چالشی برای تولید در واحدهای فرآوری کماکان موضوع نفت و سوخت (گازوئیل) بود که مشکلات بسیاری ایجاد کرده است؛ بنا بود با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همانند مسئله اسیدسولفوریک مکاتباتی انجام شود که بقوه خود باقی است و انجمن مس نامه‌نگاری‌های لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.
همچنین در این جلسه به چالشی دیگر پرداخته شد. با توجه به اینکه اخذ مجوز تأسیس کارخانه فرآوری و زمین مربوطه، نیازمند استعلام آب منطقه‌ای و محیط‌زیست می‌باشد این موضوع بسیار مشکل‌ساز شده است که بایستی جهت توجیه و کاهش مشکلات، جلسات لازم با هماهنگی کمیته محیط‌زیست و منابع طبیعی صورت گیرد و انجمن مس پیگیری در این خصوص انجام دهد.
بنا شد در خصوص آمارهای موجود در انجمن مس که به‌صورت داده‌های مربوط به معادن و احیاناً واحدهای فرآوری مرتبط می‌باشد در جلسه آینده ارائه‌ای از انجمن صورت گیرد تا در راستای جامع و کامل کردن آن‌ها پیشنهادات لازم ارائه شود.
مقرر گردید در جلسه آتی کمیته فرآوری پیشنهادات خود در خصوص سمپوزیوم مس و همچنین چگونگی همکاری در این خصوص را، برای جلسه آینده ارائه نماید.
 

پست های مرتبط

پیام بگذارید