دهمین جلسه کمیته فرآوری و فن‌آوری 

جلسه دهم کمیته فرآوری و فن‌آوری روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه در محل دفتر انجمن مس ایران برگزار شد. 
مطابق با دستورجلسه قبل این کمیته از شرکت‌های عضو درخواست گردیده بود موارد و مشکلات مجموعه خود در خصوص بحث فرآوری را اعلام نمایند که جمع‌بندی این موارد ارسالی در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و مطابق با این درخواستها به مورد تخصیص نفت سفید شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی که کمیته محیط زیست پیگیر آن بود مجددا جهت پیگیری تاکید شد و پیشنهاد شد به جهت تسریع در پیگیری نامه و نتیجه بخش بودن از طریق معاونت ریاست جمهوری پیگیری گردد.
در این جلسه مقرر گردید با توجه به اهمیت موضوع سوخت نفت، گاز، جلسه ای مشترک با کمیته های مرتبط برگزار شود نتیجه آن طی نامه ای به معاونت ریاست جمهوری تنظیم و ارسال گردد.
همچنین بنا شد جهت بررسی مسائل و مشکلات اخذ مجوزهای احداث کارخانه فرآوری نشستی در اتاق تهران برگزار گردد. همچنین مقرر گردید که میزان آمار تولید کاتد و کنسانتره در کشور جهت اطلاع از میزان تولید و بررسی تهیه گردد.
با عنایت به دغدغه ی بحث مواد ناریه نیز این موضوع و مشکلات تامین و حمل آن که خارج از موضوع کمیته می باشد نیز بررسی گردید که با توجه به رسالت انجمن قرار شد پیگیری آن از ارگان های مرتبط انجام پذیرد. مقرر گردید که در جلسات آتی موضوع استحصال عناصر با ارزش همراه مس، بحث بیولچینگ و کانسنگ های کم عیار و پیچیده مس مورد بررسی قرار گیرد.

پست های مرتبط

پیام بگذارید