آنچه در فصل دوم کارگاه آموزشی «تحلیل بازارهای مس، حال و آینده» گذشت

ششمین کارگاه آموزشی انجمن مس ایران با عنوان «تحلیل بازارهای مس، حال و آینده» در تاریخ ۳ بهمن ماه برگزار می‌شد. فصل اول این دوره پیش از این برگزار شده و فصل جدید با محورهای مقدمه ای بر آخرین وضعیت ذخایر مس دنیا، تولید و مصرف، تحلیل بنیادی یا فاندامنتال قیمت، تشریح ۶ شاخص اصلی و تاثیرگذار در تحلیل بنیادی، کشورهای تاثیر گذار بر روند قیمت مس، سایت های گوناگون مرتبط با کامودیتی ها و بخصوص مس، تشریح و تبیین یک نمونه از تحلیل های قیمتی انجام یافته‌، مفهوم Tc/Rc و تشریح نحوه قیمت گذاری کنسانتره و مفهوم هجینگ و تشریح انواع قراردادهای خرید و فروش مس در بازارهای مرتبط دنیا برگزار شد.
در این کارگاه به شاخص‌ها، تکنیک‌ها و ابزار تحلیل قیمت و بازار مس در حال و آینده پرداخته شد.
دکتر سعد عبدی، مدیر ارشد برنامه ریزی و نظارت سابق شرکت ملی صنایع مس ایران در این کارگاه به شیوه‌های تحلیل قیمت، اهمیت یادگیری تحلیل بنیادی صنایع، آخرین وضعیت ذخایر مس دنیا از موسسه USGS، آخرین آمار موسسه مطالعات بین‌الملل مس ICSG و آخرین وضعیت تولید مس محتوای معدنی، مس کاتدی و‌ میزان مصرف موردنیاز و‌ پیش‌بینی سال ۲۰۲۴ نیز پرداخت.
با توجه به استقبال از دو فصل این کارگاه و درخواست حاضرین، این جلسات ادامه خواهد داشت.
دکتر شعبانی، نایب رئیس انجمن مس ایران در این کارگاه مطرح کرد: سعی ما براین است که بحث بازارها و‌ تحلیلها به صورت فصلی به روزرسانی شده و خدمت اعضا در قالب کارگاه برگزار شود.
وی افزود: در کمیته آموزش نیازهای آموزشی را طبقه‌بندی کرده و‌ مطابق با بیشترین درخواستها جلسات تنظیم میگردد. همچنان پذیرای نیاز اعضا هستیم و قطعا این موارد پیگیری و طی سلسله کارگاههایی ارائه خواهد گردید.

پست های مرتبط

پیام بگذارید