نشست هایی که نشت های امنیت کارفرمایان را نشان می دهد؟

نشست تخصصی بررسی تبعات حوادث کاری و مسئولیت کارفرمایان در تاریخ ۲۸ بهمن ماه در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
این نشست به دعوت هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان مقاطع برنجی به علت ضرورت و حساسیت موضوع تبعات حوادث کاری با همکاری شورای هماهنگی صیانت از منافع بیمه ای تشکل های صنفی عضو کانون عالی برگزار شد و انجمن تولید کنندگان شیرآلات بهداشتی، انجمن مس و انجمن ماشین ساز و فلزتراش در این نشست حضور داشتند. در ابتدا مسئولین هیئت مدیره انجمن‌های مذکور در خصوص اهمیت موضوع و نقش انجمن و ضرورت کسب آگاهی نسبت به تبعات حوادث با تکیه بر تجربیات خود سخنرانی کردند.
دکتر صالح‌آبادی دبیر انجمن مس ایران در این نشست به بحث حوادث کاری در معدن و صنایع معدنی حوزه مس پرداخت و خواستار شد اقدامات پیشگیرانه، تبعات آتی و اقدامات موردنیاز پس از حوادث مورد بحث‌ کارشناسان نشست قرار گیرد و در ادامه به کارفرمایان جهت اقدامات مورد نیاز اطلاع رسانی شود.
در ادامه آرمین یکتا، دبیر شورای هماهنگی صیانت از منافع بیمه‌ای تشکل‌های عضو کانون عالی با تکیه بر پرونده‌های موجود و گزارش‌های دریافتی نزد کمیسیون‌های شورای هماهنگی اقدام به شرح تبعات و چالش‌های احتمالی با تکیه بر مستندات کرد.
شرح چالش های متعدد و مستند در حوزه هزینه های بیمارستانی، دیه، تعدد دیات و دیه غیر مسری و تبعات جبران تبصره۱ماده ۶۶ تامین اجتماعی و احکام صادره زندان و جریمه نقدی کارفرمایان پیامی واضح برای حاضرین داشت که فعالیت کارفرمایان در صورت بی خبری مانند قدم زدن در میدان مین چالش‌های متعدد است. مهم ترین نتیجه این نشست که به همت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان مقاطع برنجی و پشتیبانی شرکت حامیتو برگزار شد، توصیه به رعایت نکات ایمنی و دریافت بیمه‌نامه مسئولیت به صورت شفاف و جامع بود.

پست های مرتبط

پیام بگذارید