یادداشتی از دکتر شعبانی، نایب رئیس انجمن مس ایران؛ برای ارتباط بیشتر با بازار جهانی تعطیلی به روز شنبه موکول شود

مطابق با تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، عملا یک روز دیگر برای ارتباط با دنیا را از دست می‌دهیم که این موضوع در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگناهای داخلی، سبب تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خواهد بود. نمایندگان محترم مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با کم‌توجهی به منافع فعالین اقتصادی و‌ مردم، پیشنهاد کارشناسانه مبتنی بر منافع ملی فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته را نادیده گرفتند.
باتوجه به تعطیل بودن شنبه و یکشنبه در تقویم بیشتر کشورهای خارجی، تعطیلی پنجشنبه‌ها در ایران که دسترسی به بانکها و مراکز دولتی را در این روز قطع می‌کند، باعث می‌شود بیش از پیش اقتصاد ایران دچار انزوا در جهان شود. این امر‌ سبب محدود شدن فعالیت‌های تجاری است و با تجدیدنظر در این تصمیم، مجلس زمینه رشد و ارتقای سطح تعاملات اقتصادی کشور با دنیا را فراهم می‌نماید.
سوال اینجاست آیا این تصمیم صرفا در حیطه اختیار و وظایف کمیسیون اجتماعی است؟ آیا کمیسیون اقتصادی نیز با این تصمیم موافقت دارد؟ مگر نه اینکه مجلس به نفع فعالین اقتصادی و مردم تصمیم میگیرد؟ انتظار از نمایندگان مردم این است به نفع اقتصاد کشور تصمیم گرفته شود و‌ در این راستا پیشنهاد می‌شود برای ارتباط بیشتر با بازار جهانی تعطیلی به رور شنبه موکول شود، موکول کردن تعطیلات پایان هفته به جمعه و شنبه می‌تواند تعداد روزهای موثر برای فعالان اقتصادی در تعاملات تجاری با دنیا را به ۴ روز در هفته، افزایش داده و زمینه‌ساز فضای موثرتری در تجارت خارجی و ارزآوری برای کشور شود.

پست های مرتبط

پیام بگذارید