کرامت الله حسینی، مدیرعامل شرکت صنایع مس طارم: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم در راستای حمایت از صنایع معدنی در موضوع حقوق دولتی و بهره مالکانه تجدید نظر شود

روز پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین ماه، ۵ طرح ملی وزارت صمت با ایجاد یک هزار و ۲۹۰ فرصت شغلی، به دستور رئیس جمهمور و با حضور وزیر صمت به صورت ویدیو کنفرانسی مورد افتتاح قرار گرفت.
این پنج طرح بزرگ صنعتی و‌ معدنی در شصتمین پنجشنبه های افتتاحی دولت و در قالب پویش تولید، تداوم امید، ۱۲ فروردین ماه، به دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت ویدیوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید. برای بهره برداری از این طرح ها بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.
این طرح‌ها در ۵ استان خراسان شمالی، فارس، کرمان، قزوین و سمنان مستقر هستند. پنج طرح به بهره برداری رسیده در زمینه تولید شمش آلیاژی، مس کاتد، کاشی و سرامیک، سنگ آهن و تکمیل زیرساخت‌های مرحله نخست منطقه ویژه اقتصادی گرمسار می باشند. این طرح‌ها شامل طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین در خراسان شمالی، واحد خردایش شماره ۲ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در استان کرمان، طرح شرکت صنایع مس طارم در استان قزوین، تکمیل زیرساخت‌های فاز ۱ منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در استان سمنان و طرح تولید کاشی و سرامیک شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده در استان فارس بودند.
کرامت‌اله حسینی، مدیرعامل شرکت صنایع مس طارم در آیین افتتاح این طرح ها عنوان کرد: مراحل مختلف احداث و توسعه صنایع مس طارم در منطقه کمتر توسعه یافته، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شد.
وی افزود: ذخیره مس طارم با ۱۱.۵ میلیون تن در استان قزوین واقع شده و فاقد زیرساخت‌های لازم است و از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که یک جاده ۱۵ کیلومتری احداث شود. مس طارم ۲۶۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته است و با تولید ۱۰ هزار تن کاتد بیش از ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی افزود: در کنار این پروژه، طرح‌های دیگر همچون اسید نیز احداث خواهد شد. از رئیس جمهور درخواست می‌کنم در راستای حمایت از صنایع معدنی در موضوع حقوق دولتی و بهره مالکانه تجدید نظر شود.

پست های مرتبط

پیام بگذارید