کودلکو توسعه معدن مس ۱.۴ میلیارد دلاری Salvador را آغاز کرد

کودلکو Codelco معدنکار شیلیایی و تولیدکننده اول مس جهان، توسعه معدن مس ۱.۴ میلیارد دلاری سالوادور که عمر مفید این فعالیت قدیمی را حدود ۴۷ سال افزایش داده و تولید را نیز حدود ۵۰ درصد بالا می برد، آغاز کرد. پروژه Rajo Inca که از سال ۱۹۵۹ در حال فعالیت است، سالوادور را از یک معدن زیر زمینی به معدن روباز تبدیل می کند.

تاکنون این بخش به سه معدن زیرزمینی وابسته بود. Juan Benavides رئیس هیئت مدیره کودلکو اعلام کرد سالوادور جدید تمام سهم این ماده معدنی را از یک معدن روباز با ذخیره مس ۴۰ درصد بیشتر از ذخیره موادمعدنی حال حاضر بدست خواهد آورد که این امر بر افزایش در تولید و بهره وری تاثیرگذار است.

انتظار می رفت این معدن امسال به اتمام برسد اما این توسعه که از ژانویه تصویب شده به کودلکو امکان دسترسی به ۷۹۶ میلیون تن دیگر از موادمعدنی را می دهد که به طور متوسط عیار مس آن ۰.۵۹ درصد برآورد شده است. بخش سالوادور در حال حاضر کمترین بهره وری را در بین ذخایر این معدنکار شیلیایی دارد و تنها ۵۰ هزار و ۶۰۰ تن تولید داشته است که زیر ۳ درصد کل تولید کودلکو در سال گذشته بوده است.

با بهره برداری سطحی، این معدن ۹۰ هزار تن در سال تولید خواهد کرد. تولید کامل در بخش جدید قرار است در نیمه اول سال ۲۰۲۳ آغاز شود. پروژه Rajo Inca یکی از ۶ پروژه بزرگی است که معدنکار شیلیایی (کودلکو) به عنوان بخشی از طرح مقدماتی ۱۰ ساله ۴۰ میلیارد دلاری خود برای ارتقا معادن وسیع اما رو به اتمام خود پیش می برد.

کودلکو که تمام سود خود را به دولت می دهد دارای ذخایر عظیم مس است که ۱۰ درصد از ذخایر اثبات شده و احتمالی جهان و حدود ۱۱ درصد از تولید سالانه مس جهان به شمار می رود. این شرکت در سال گذشته ۱.۸ میلیون تن مس تولید کرد. شرکت مذکور ۷ معدن و ۴ کارخانه ذوب را اداره می کند که همگی انها در شیلی واقع شده اند.

پست های مرتبط

پیام بگذارید