یادداشتی از دکتر شعبانی، نایب رئیس انجمن مس‌ایران؛ مصرف‌کنندگان اسید برای معرفی به شرکت ملی مس ایران با انجمن مس مکاتبه کنند

با توجه به اینکه فعالان صنعت مس در بخش هیدرومتالورژی با چالش قیمت اسید سولفوریک که در نهایت در تعیین قیمت تمام شده محصول تاثیرگذار است، مواجه‌بودند و اسید سولفوریک دارای نوسانات و شکاف قیمتی بود به طوریکه به تنی ۳میلیون و پانصد هزار تومان رسید و در مقابل شرکت ملی مس و مس سرچشمه اسید تولیدی خود را با قیمت تنی ۱ میلیون و سیصدهزار تومان عرضه می‌کردند، انجمن مس به دنبال تعیین سهمیه برای واحدهای تولیدی عضو انجمن مس ایران بود و در این زمینه جلساتی با شرکت ملی مس ایران برگزار کرد.
نظر به اینکه کشور واردات اسید ندارد و حتی در داخل مازاد تولید نیز وجود دارد و باید در نهایت این مازاد تولید منجر به یک قیمت رقابتی شود در حالی که در کشور ما این روند معکوس بود و نه تنها قیمت تعدیل نمی‌شد بلکه روز به روز افزایش داشت این پیگیری از جانب انجمن مس ایران مداومت داشت و در نهایت تصمیماتی برای حل این چالش اتخاذ شد و قیمت اسید در بازار تا حدودی تعدیل شده است.
در ادامه در جلسه‌ای با حضور بنده، دکتر مشکانی و مهندس اسلامیان با مهندس باباسالاری، مدیر فروش و بازاریابی شرکت ملی مس ایران، بنا شد لیستی از اعضای انجمن مس ایران در خصوص تامین اسید با قیمتی منطقی‌تر قرار گیرد تا انجمن مس ایران مصرف کنندگان اسید و‌ میزان اسید ماهیانه آنها را اعلام نماید. در نوبت قبلی تعدادی از این مصرف‌کنندگان اعلام شد و تا پایان مهرماه لیست به روز‌رسانی و مجددا به شرکت ملی مس ایران ارائه خواهد شد. فلذا فعالانی که مصرف‌کننده اسید بوده و در لیست قبلی ذکر نشده بودند با دفتر انجمن مس ایران در این‌خصوص مکاتبه داشته باشند.

پست های مرتبط

پیام بگذارید