نشست وزیر با فعالین حوزه معدن و صنایع معدنی

روز پنجشنبه وزیر صمت نشستی با حضور فعالین حوزه معدن و صنایع معدنی برگزار کرد. این نشست با حضور نمایندگانی از تشکلهای این حوزه و با محوریت تحقق شعار سال برگزار گردید.
علی‌آبادی وزیر صمت در این نشست به توسعه صادرات غیر نفتی تاکید کرد تا در آمد این حوزه افزایش داشته باشد و به سمت اقتصاد غیر نفتی حرکت شود.
وی همچنین اعلام کرد در حد توان وزارتخانه از کمک به تولیدکننده دریغ نخواهند کرد و با توجه به شعار سال و در پی تحقق آن، وزارت صمت به دنبال راهی جهت مشارکت حداکثری مردم خواهد بود.
دکتر شعبانی، نایب رئیس انجمن مس ایران در این نشست به چالشها و راهکارهایی در بخش معدن پرداخت و تشریح کرد: معادن انفال هستند و نیاز به حمایت دولت دارند که متاسفانه آنطور که باید مورد حمایت قرار نمی گیرند.
نایب رئیس انجمن مس ایران معارضین محلی، چالش با منابع طبیعی و‌ محیط‌زیست و کمبود نیروی‌کار متخصص را از مشکلات حوزه معدن مطرح کرد.
وی به عنوان پیشنهاد گفت: اجرایی شدن تخصیص ۱۵ درصد حقوق دولتی برای زیرساخت مناطقی که معدن در آن واقع شده به رفع چالش با معارضین محلی کمک خواهد کرد؛ پیشنهاد بعدی ایشان تعریف حضور ضابطین معدنی، همچون ضابطین صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست، بخش معدن را تقویت می‌کند و حمایتی از این حوزه خواهد بود.
دکتر شعبانی به بازدید مستمر و ماهیانه شخص دکتر علی آبادی وزیر صمت از معادن کوچک و متوسط اشاره کرد تا چالشهای این حوزه ملموس‌تر و قابل رویت برای ایشان و سایر مسئولین باشد.

پست های مرتبط

پیام بگذارید