تفاهم‌نامه همکاری مشترک انجمن مس ایران و موسسه پژوهشی و آموزشی یونیدرو(مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو)

در راستای نهادینه کردن ارتباطات سازمان‌یافته و تحول‌ساز جامعه معدن و صنایع معدنی کشور با دانشگاه و عمل به وظایف ملی و دانشگاهی و تسهیل امور مربوط به تحقیق، پژوهش، آموزش و توسعه و در جهت بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی و تجربیات و توانمندیهای طرفین، با هدف گام برداشتن در مسیر پیشرفت ایران عزیزمان به حول و قوه الهی این تفاهم‌نامه بین انجمن مس ایران به نمایندگی آقای دکتر بهرام شکوری به عنوان رئیس انجمن به نشانی : تهران خیابان سنائی پلاک ۱۵ واحد ۸ که از این پس انجمن نامیده می‌شود و موسسه یونیدرو به نمایندگی آقای دکتر امید اصغری، به نشانی تهران، خیابان کارگر شمالی، دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، موسسه یونیدرو که از این پس موسسه نامیده می‌شود، منعقد می‌گردد.
تبصره: در صورت تغییر نشانی، هریک از طرفین تفاهم‌نامه مکلف است حداکثر ظرف مدت ده روز طرف دیگر را کتباٌ از نشانی جدید مطلع نماید؛ در غیر این‌صورت کلیه مکاتبات به نشانی‌های فوق ابلاغ شده، محسوب می‌گردد.
 
ماده ۱ ) هدف تفاهم‌نامه:
هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه، ایجاد همکاری فی‌مابین انجمن و موسسه در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین در امور مذکور خواهد بود.
 
ماده ۲ )  موضوع تفاهم‌نامه
− انجمن و موسسه برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های تخصصی آموزشی برای علاقه‌مندان حوزه مس را در دستور کار قرار می‌دهند.
− موسسه در موضوعات اعلامی از سوی انجمن با توجه به اولویت‌های اقتصادی و نیازهای صنعت از توانمندی پژوهشی خود در حصول به دانش و فناوری‌های مورد نیاز صنعت مس اهتمام می‌ورزد.
− امکانات آموزشی و پژوهشی موسسه در طرح‌های اعلامی از سوی انجمن مس با قید اولویت به‌کار گرفته می‌شود.
− انجمن امکان بازدید از مراکز تولیدی، معادن و کارخانجات مس را برای نمایندگان موسسه و دانش‌پژوهان این موسسه فراهم می‌آورد.
− انجمن به شکل پیوسته فهرست دانش‌آموختگان تخصصی حوزه مس که در دوره‌های آموزشی مشترک شرکت کرده‌اند را برای اشتغال در اختیار واحدهای صنعتی و معدنی نمونه کشور قرار می‌دهد.
− طرفین در استفاده از ظرفیت تبصره ۱۰ الحاقی ماده ۱۴ قانون معادن موضوع بند الف ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در راستای حمایت از پژوهش‌های کاربردی با یکدیگر مشارکت خواهند نمود.
− موسسه از ظرفیت مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه تهران جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز انجمن استفاده خواهد نمود.
 
ماده ۳) شیوه اجرائی:
الف: به‌منظور پیشبرد اجرای مفاد این تفاهم‌نامه با توافق روسای دو مجموعه نمایندگانی جهت پیشبرد و اجرایی کردن مفاد تفاهم معرفی و پس از بررسی جداگانه طرح‌های اجرایی، خروجی را جهت تصویب ارائه می‌نمایند.
ب: هر مورد همکاری با انعقاد قراردادهای جداگانه‌ای بین طرفین و با قید مسائل مالی تنظیم خواهد شد.
ج: تعهدات مالی تنها به تبع امضای قراردادها ایجاد خواهد شد و تبادل تفاهم‌نامه تعهد مالی برای طرفین ایجادن خواهدکرد.
د: کلیه توافق‌های حاصل در کمیته، صورتجلسه شده و پس از بررسی واحدهای ذی‌ربط، نتیجه حاصل به طرف مقابل اعلام می‌گردد.
 
ماده ۴ ) مدت تفاهم نامه :
مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضاء دو سال شمسی است که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغیرات اساسی در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق نمایندگان و تائید مدیریت‌های طرفین انجام می‌شود.
 
ماده ۵ ) حل اختلاف:
در صورت بروز هر گونه اختلاف، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دو طرف موضوع را بررسی و بر اساس حسن نیت و اصول تفاهم، راهکار مرضی‌الطرفین را ارائه می‌نمایند.
 
ماده ۶ )  سایر موارد:
− امضای این تفاهم‌نامه هیچ‌گونه تعهد مالی خاصی را برای انجمن و یا موسسه ایجاد ننموده وکلیه هزینه‌ها حسب مورد بررسی و توافق می‌شود.
− در صورتی‌که هر یک از پروژه‌های تحقیقاتی به دانش فنی یا اختراع منتهی شود، نتایج حاصل بر اساس قرارداد منعقده همان پروژه تقسیم خواهد شد.
− انتشار مقالات علمی منتج از طرح‌های موضوع این تفاهم‌نامه توسط طرفین با ذکر نام طرف دیگر بلامانع است.
− در هنگام انقضای تفاهم‌نامه و عدم تمدید آن، انجام کلیه تعهدات ناتمام توسط طرفین الزامی است.
− طرفین تلاش خود را در جهت گسترش توان ملی در حل مشکلات و معضلات علمی، تحقیقاتی موضوع تفاهم‌نامه و نیل به خود اتکایی ملی مبذول داشته و از هیچ کوششی در این جهت خودداری نمی‌نمایند.
− بازنگری تفاهم‌نامه در هر زمان با توافق مسئولان دو طرف امکان‌پذیراست.
− این تفاهم‌نامه از هر حیث تابع قوانین و مقررات حاکم بر مؤسسه و انجمن بوده و از مقررات عمومی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران نیز تبعیت می‌نماید.
− در صورتی که طرفین تفاهم‌نامه به هر دلیل قصد پایان دادن تفاهم‌نامه را داشته باشند این موضوع نمی‌تواند خدشه‌ای به قراردادهای قبلی منعقده فی‌مابین که ناشی از مواد تفاهم‌نامه است وارد نماید.

پست های مرتبط

پیام بگذارید