تفاهم‌نامه همکاری «کرسی یونسکو در آموزش محیط‌زیست»، «پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار دانشگاه پیام‌نور» و «انجمن مس ایران»

مقدمه
به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و تخصص‌ها‌ی علمی، تحقیقاتی و کاربردی متقابل در امر توسعه، همکار‌ی‌ها‌ی مشترک و هم‌افزائی، این تفاهم‌نامه بین «کرسی یونسکو در آموزش محیط‌زیست» و » پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار دانشگاه پیام‌نور« که در این سند «کرسی و پژوهشکده» نامیده می‌شود، به نمایندگی آقای دکتر سید محمد شبیری به نشانی: تهران، خیابان استاد نجات اللهی، ساختمان آموزشی دانشگاه پیام نور، طبقه ۶، صندوق پستی: ۱۵۹۸۶۸۶۶۱۳ تلفن: ۰۲۱۸۴۲۳۴۲۳۶، دورنگار ۰۲۱۸۸۹۱۱۷۷۲ و «انجمن مس ایران» که در این سند «انجمن» نامیده می‌شود، به نمایندگی آقای دکتر بهرام شکوری رئیس هیئت مدیره انجمن مس ایران به نشانی: تهران، خیابان کریم خان،خیابان سنایی، پلاک ۱۵، واحد ۸ کدپستی: ۱۵۸۵۶۶۳۱۳۵، تلفن: ۸۸۸۲۰۱۹۵-۰۲۱، دورنگار: ۸۸۸۲۰۴۳۷-۰۲۱، تحت شرایط زیر منعقد می‌شود:

ماده ۱) اهداف تفاهم‌نامه
۱-۱- توسعه فرهنگ استخراج سبز از جنبه های اقتصادی، حفاظت از محیط‌زیست، نوآوری علمی فناوری و ایمنی و همچنین تاثیرات اجتماعی مرتبط بر آن
۲-۱- شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های ملی در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی انجمن در حوزه محیط‌زیست.
۳-۱- توسعه و ارتقاء آگاهی اعضای انجمن در خصوص توسعه و بهره برداری از معادن سبز در کشور

ماده ۲) محورهای اجرایی مسئولیت اجتماعی
۱-۲- برنامه‌ریزی در خصوص مسئولیت‌های محیطی
۲-۲- شناسایی فرصت‌های بهره‌مندی از مشوق‌های مالی و غیرمالی در سطح ملی و بین‌المللی درزمینه‌ی «مدیریت کربن».
۳-۲- طراحی «چرخه‌ی حیات محیط‌زیستی» در انجمن.
۴-۲- انجام مسئولیت‌های اجتماعی خلاقانه و کارآمد در حوزه امور اخلاقی و بشردوستانه.

ماده ۳) محورهای اجرایی همکاری انجمن، کرسی یونسکو و پژوهشکده
۱-۳- فراهم کردن بستر مناسب برای اجرای طرح‌های مشترک دانش‌بنیان و توسعه‌ای به‌منظور تحقق اهداف مشترک در قالب قراردادهای مستقل برحسب تأیید و توافق طرفین.
۲-۳- تدوین نظام‌نامه جامع آموزش معدنکاری سبز با رویکرد کاهش مصرف انرژی و آب
۳-۳- اختصاص حوزه معدنکاری سبز به هاب آموزش های الکترونیکی محیط زیست
۴-۳- برگزاری رویداد کارآفرینی استارتاپی با عنوان «طراحی و تولید تکنولوژی‌های برتر حوزه معدنکاری سبز»
۵-۳- تعیین استاندارد ارزیابی درجه توسعه صنعت معدن سبز در کشور و طراحی «نشان ملی حفاظت از محیط زیست با رویکرد معدنکاری سبز»
۶-۳- اختصاص محور معدنکاری سبز در دانشنامه تخصصی آموزش محیط زیست
۷-۳- برگزاری مشترک هفتمین همایش ملی آموزش محیط زیست
۸-۳- ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فعالیت‌های علمی و اجرایی مرتبط با محیط‌زیست.
۹-۳- توانمندسازی کارکنان برای اجرای فنی معادن سبز
۱۰-۳- کمک به تدوین استانداردهای فنی و رعایت ضوابط محیط زیستی در جهت برقراری تعامل بیشتر بین معادن و سازمان حفاظت محیط زیست
۱۱-۳- کمک به توسعه و بهبود طراحی مکانیزم های تشویقی برای استخراج سبز

ماده ۴) تعهدات طرفین
۱-۴- طرفین متعهد می‌شوند حداکثر تلاش خود را در راستای تحقق اهداف عالی موضوع ماده ۱ و پیاده‌سازی راهکارهای اجرائی پیش‌بینی‌شده در ماده ۲ مصروف دارند.
۲-۴- هر یک از طرفین موظف هستند نیازهای اطلاعاتی، فنی، تجهیزاتی و تخصصی موردنیاز طرف دیگر را بر اساس توانمندی‌ها و مقدورات خود در اجرای هر چه‌بهتر قراردادهای منعقده فی‌مابین تأمین نمایند.
۳-۴- کلیه حقوق مادی و معنوی ناشی از این تفاهم‌نامه مطابق قوانین و مقررات ذی‌ربط به‌صورت مشترک، متعلق به انجمن، کرسی و پژوهشکده است.
۴-۴- امضاء این تفاهم‌نامه هیچ‌گونه تعهد مالی و اجرایی را برای طرفین ایجاد ننموده و کلیه هزینه‌‌ها حسب مورد در چارچوب انعقاد قراردادهای جداگانه بررسی و توافق می‌‌شود.
۵-۴- کلیه مکاتبات و مراسلات مربوط به این تفاهم‌نامه به نشانی طرفین که در مقدمه تفاهم‌نامه ذکر شده است ارسال خواهد شد و هرگونه تغییر نشانی باید به‌صورت کتبی به‌طرف مقابل اعلام گردد.

ماده ۵) شیوه اجرا و نظام پیگیری
به‌منظور حسن اجرای ا‌ین تفاهم‌نامه، جلسات هماهنگی با حضور نما‌یندگان مطلع طرفین تشکیل می‌شود. ا‌ین کارگروه مسئولیت برنامه‌ر‌یز‌ی، پیگیری و نظارت بر فعالیت‌ها‌ی مشترک و سایر موارد موردعلاقه طرفین را بر عهده خواهد داشت و هر یک ماه ‌یک‌بار گزارش پیشرفت کار را به مقامات عالیه دو دستگاه ارائه می‌نما‌ید. دبیرخانه این تفاهم‌نامه در محل مورد توافق تشکیل می‌شود.

ماده ۶) نظام ارزیابی پیشرفت تفاهم‌نامه
طرفین موافقت می‌نمایند که بر اساس گزارش‌های پیشرفت کار تفاهم‌نامه که توسط کارگروه موضوع ماده ۵ «شیوه اجرا و نظام پیگیری» این تفاهم‌نامه تنظیم می‌شود و به‌منظور تسریع در تحقق اهداف و در صورت لزوم تصحیح فرآیند انجام فعالیت‌ها هر سال حداقل شش نشست مشترک بین مقامات عالیه دو دستگاه تشکیل می‌شود.

ماده ۷) مدت تفاهم‌نامه
این تفاهم‌نامه از تاریخ امضاء به مدت دو سال، اعتبار داشته و با توافق طرفین قابل تمدید است.

پست های مرتبط

پیام بگذارید