جلسه مشترک کمیته آموزش و تجارت بین الملل

جلسه مشترک کمیته آموزش و تجارت بین الملل در تاریخ ۲ آذر ماه با حضور آقایان دکتر قلمقاش، دکتر شعبانی، دکتر اصغری، دکتر زینلی، مهندس امجدی و خانم مهندس اکبری در دفتر شرکت کویر مس مشرق زمین برگزار شد. 

در این جلسه در خصوص برگزاری سمپوزیوم مس، طراحی دوره های آموزشی و تهیه تقویم آموزشی توسط دکتر شعبانی  مواردی مطرح شد که طبق آن کارگاه آموزشی با عنوان «بهینه سازی انفجار در معادن کوچک مقیاس مس» برای آذرماه در نظر گرفته شد. سر فصلهای این کارگاه مقدمه ای بر شناخت ناریه ایران، راهکارهای شناخت آتشباری، شناخت زمین و سنگ، شناخت قطر چال برای انفجار، انتخاب سیستم انفجار مناسب با توجه به سنگ و منطقه و مدرس آقای بهمن غلام پور خواهد بود.

در ادامه این جلسه دکتر قلمقاش به عنوان پیشنهاد مطرح کرد بعد از برگزاری این دوره آموزشی، پنل و کارگاه برگزار گردد و هدف انجمن از برگزاری کلاس، کارگاه و یا همایش کاملا مشخص باشد. بهینه سازی و ارتقا علمی و عملی در زنجیره اکتشاف تا محصول مس  در این کارگاهها لحاظ شود و همچنین برگزاری فقط به یک شکل حضوری یا مجازی باشد اگر هم زمان به دو صورت باشد بازدهی نخواهد داشت.

در ادامه این جلسه به برگزاری کلاس ها و دوره ها در طول سال تاکید شد و عنوان گردید حداقل یک یا دو تا از کارگاهها با هزینه و حمایت کامل انجمن برگزار گردد که با هدف بالا بردن سطح علمی همکاران و اعضا و معرفی و شناخته شدن انجمن صورت گیرد.

همچنین مقرر شد برگزاری دوره های آموزشی و بازدید از معادن و واحد های فرآوری کشورهای مجاور ایران مثل پاکستان دیگر کشورها نیز باید در دستور کار این کمیته باشد.

بنا شد برگزاری بازدید صحرایی و بازدید از مجموعه های معدنی نزدیک تهران با معرفی و همراهی اساتید اکتشاف ، استخراج و فرآوری صورت پذیرد.

کارگاه آموزشی همراه با بازدید از آزمایشگاهای معدنی با سرفصل «روش های کنترل نتایج ازمایشگاهی و ضرورت آن در اکتشاف» با هدف علاقمندسازی افراد به حوزه معدن از دیگر برنامه‌های این کمیته خواهد بود. 

اطلاع رسانی در فضای مجازی در مورد برگزاری کلاسها، بازدیدها و همایشها از طرف انجمن به زودی انجام خواهد شد. 

در این جلسه بررسی دو پروپزال شرکت سبز افرنگ و دنیای اقتصاد به عنوان برگزارکننده سمپوزیوم مس مورد بررسی قرار گرفت  و نتیجه به هیئت مدیره برای تایید و اجرا ارجاع داده شد.

در آخر دکتر اصغری تاکید بیشتر روی بررسی جزء به جزء مشکلات اهالی معدن مخصوصا جامعه معدنی مس داشتند و به عارضه یابی و بررسی نیازهای این زنجیره اشاره کردند.

پست های مرتبط

پیام بگذارید