دکتر صالح آبادی دبیر انجمن مس ایران مطرح کرد: راهکارهای توسعه صادراتی حوزه مس در سال ۱۴۰۲

امروز شنبه ۱۰ دی ماه جلسه ای با محوریت راهکارهای توسعه صادراتی در سال ۱۴۰۲ در محل معاونت کمک‌های فنی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد که در این جلسه نمایندگانی از انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی حضور بهم رساندند.
این جلسه با توجه به انعقاد قریب‌الوقوع تفاهم‌نامه همکاری با «اتحادیه آ سه آن» در راستای دریافت پیشنهادات تشکل‌های ذی‌ربط برگزار گردید تا نتایج حاصله در صورت مثمر ثمر بودن در این بخش، به دیگر بازارهای صادراتی تعمیم و توسعه داده شود. اعزام هیئت‌های تجاری، ایجاد واحد صنایع تکمیلی در کشورهای مقصد با اتکا به منابع صندوق توسعه ملی، وضع معافیت‌های موردی از عوارض صادراتی یا مالیات‌های مقرره، فراهم آوردن امکان ترخیص موقت مواد اولیه از موارد پیشنهادی در این جلسه بود.
دکتر صالح آبادی، دبیر انجمن مس ایران در این نشست به موانع و چالشهای موجود در توسعه صادرات پرداخت و پیشنهاداتی در راستای رفع آن بالاخص در حوزه مس ارائه کرد.
دبیر انجمن مس ایران گفت: در ابتدا باید موانع و مشکلات موجود در مسیر صادرات محصولات معدنی و صنایع معدنی مورد ارزیابی قرار گرفته و در قالب طرح هایی پروژه محور نسبت به رفع این موانع، اقدامات عملیاتی صورت پذیرد. در حوزه مس از صادرات محصولات صنایع پایین دستی به واسطه تسهیل در شرایط واردات کاتد مس و همچنین قراضه ی مس حمایت صورت گیرد.
دکتر صالح آبادی خاطرنشان کرد: تسهیل در شرایط واردات کاتد مس و قراضه ی مس سبب افزایش نرخ تولید داخلی کاتد و بالطبع آن محصولات با کیفیت صنایع پایین دستی خواهد شد.
به گفته دبیر انجمن مس ایران در تسهیل صادرات محصولات مسی باید ایجاد راهکار در تبادلات ارزی و همچنین رفع بعضی قوانین دست و پاگیر صادراتی لحاظ شود.

پست های مرتبط

پیام بگذارید